pondělí 21. října 2013

Něco jako nákupní seznam?

Ahoj,

některé se mě ptáte, co vlastně kupuji za potraviny. Tak sem zkusím nějak stručně napsat, co se dá tak u mě doma nalézt ve spižírně :)) Dost často nakupuji ve zdravé výživě, jinak jsem věrná Kauflandu (no jo, už sháním i tašku na kolečkách:)) a Lidlu.



Bulgur, kuskus, Basmati rýže, hnědá neloupaná rýže, celozrnné těstoviny, grahamové těstoviny, semolinové těstoviny (doporučuji značku Barilla). Co nemusím - brambory, doma si je dobrovolně nedělám

Maso - kuřecí stehenní, kuřecí prsní, ryby (pangas, tilápie, halibut, treska tmavá, štika, losos, tuňák), šmakoun, tofu, mořské plody. Co nemusím - vepřové, doma si ho nedělám

Zelenina - mraky zeleniny - květák, brokolice, rajčata, okurek, lilek, cuketa, saláty, kedlubny, papriky, fazolové lusky, růžičková kapusta no a další :). Co nemusím - pórek

Ovoce - nejčastěji jablka, pomeranče, mandarinky, jahody, grep, švestky a další. Co nemusím - banán

Zelené čaje :)) ovocné čaje. Co nemusím - černý čaj

Ovesné vločky, pšeničné vločky, špaldová celozrnná krupice, vločková krupice. Co nemusím - pohanku

Sušené brusinky, sušené meruňky, sušená rajčata, sušený zázvor, kustovnice. Co nemusím - kokos

Alaburky, vlašské ořechy, pistácie, mandle, kešu, slunečnicová semínka

Kakao Orion na vaření, Lindt 90-99%, skořice, perníkové koření, mandlové aroma (cukr nemám, necukruju:))

Koření - sušené mrazem (Lidl - různé druhy), bylinky, pepř, paprika mletá, hřebíček, bobkový list, česnek, (sůl jako takovou nevedu, nesolím)

Olej olivový extra panenský

Jogurty bílé, kefíry bílé, kyška, tvarůžky, podmáslí, zákys, tvaroh (nízkotučné). Co nemusím - zakysanou smetanu

Sýr eidam 20% tuku v sušině

Šunka Dulano (Lidl) kuřecí (vysokoprocentní)

Sklenice a konzervy- sterilované okurky, nakládané houby, rajský protlak, červená řepa, kysané zelí, žampiony, chřest, pasírovaná rajčata, nakládané cibulky

Co fakt nekoupím?  koláče, buchty (sladký nebrat), sladké pochutiny (vůbec slazené věci - čokolády, sušenky, sladké jogurty, pudingy, hotovky a další takové věci), uzeniny (párky, salámy, paštiky a další), tučné potraviny (tučné sýry, tučné maso, plnotučné mléko, smetanové jogurty a další), nepiju slazené pití ani alkohol, nepoužívám cukr, nejím pečivo žádné - mouku (vyjímkou je celozrnný tmavý chléb Rivercote Lidl), nepoužívám žádné oleje, (až na extra panenský olivový - občas na pokapání syrové zeleniny) mazadla a žádnou další chemii.

K dotazu, jak upravuji jídlo - dusím, vařím a pařím (v parním hrnci), případně peču zeleninu (resp. spíš mikrovlnkuju :))


No, to by mohlo být tak asi všechno :)

Mějte se jak? No přeci krásně :)



3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Muzu se zeptat, co si treba mam dat na svacinu do skoly? Ja mam vetsinou nejake celozrne pecivo a ovoce. Ale kdyz ty nejis pecivo, tk co teda jis? :-) Ja si totiz nemuzu neco vyrabet, protoze uz tk vstavam v 6 h a nemam na to cas. Co by jsi mi doporucils, co se da koupit, zasyti to a nemusi se s tim nejak pripravovat? :-) Dekuju za odpoved ;-)

Magdaléna řekl(a)...

:) A co třeba udělat si něco večer dopředu? :) Já třeba s ranním vstáváním problém nemám (5:30), a tak si třeba dělám kuskus, krájím zeleninu, míchám tvaroh, ... a jde to.
Ale den předem je to taky možný. Taky se snažím omezovat pečivo, a tak u mě figuruje cottage, zelenina, kuskus, občas těstoviny, polenta.. :) chce to zkoušet :)

Marri Fit řekl(a)...

ja si delam jidlo na nekolik dni dopredu, vzdycky vecer na rano chystam, svaciny chystam, vecere taky, je to sup sup, zadny dlouhy akce :)