pátek 12. září 2014

Kompava recenze


Ahoj čtenáři,

přináším vám recenzi produktů značky Kompava. Testovala jsem dva proteiny a to Zen Whey protein a ProteinFit 80. Dále jsem vyzkoušela šumáky ve dvou příchutích.



Dostalo se mi do rukou několik výrobků firmy Kompava. Kompava je firma ze Slovenska, která se zabývá prodejem doplňků pro sportovce ale i osoby s nadváhou, které se snaží o redukci tuku. Výrobky firmy Kompava jsou z přírodních surovin, bez syntetických látek a hlavně neobsahuje konzervanty.

Jako první přichází na řadu Protein Zen Whey s příchutí čokoláda višeň se sladidlem ze Stévie. Co se chuti týče, není zbytečně přeslazená a kupodivu není cítit pouze po čokoládě, což jsem trošku předpokládala. Přívlastek višeň tomu dodává na chuti takový jiný a fakt višňový ocas. Chuťově mi tohle tedy vyhovuje. Zkoušela jsem jej dát do vody a do podmáslí. No v podmáslí to bylo velmi chutné, super svačina. Není moc prašný ani nepění. Domnívám se, že k němu ani nepotřebujete shaker, já jsem jej vždy v pohodě prostě rozmíchala lžičkou a on se sám rozpustil. Vybrat si můžete z několika příchutí a typem sladidla. Stévie nebo aspartam, no, je asi jasné, co zvolíte, že :)). Co mě tedy trošku zarazilo, je balení. Je to prostě v pytlíku, nikoli v krabici, jak jsem zvykla z jiných proteinů. Takže to tady obaluji gumičkou, aby se mi to nevysypávalo (ano, mohu to přesypat do sklenice či uzavíratelné nádoby, ale už z výroby by to bylo lepší). Protein má mnoho bílkovin, minerálů a vitamínů. Kdo protein pije po cvičení s vodou, nebude asi zklamaný. Já, co to používám do jogurtu, tvarohu a podmáslí, si teda mlaskám :).

Syrovátkový protein na objem KOMPAVA ProteinFit 80. Vybrala jsem si příchuť "francouzská vanilka s vanilkovými lusky". No, název příchutě mi přijde trošku zvláštní, kde tam najdu tu francii, možná by stačila prostě vanilka? Nicméně, po otevření proteinu jsem po čichu nepoznala nic, co bych cítila předtím. Asi tedy ta Francie. Tento protein nechutná jako vanilka, taková ta klasická, co si každý představí (alá puding vanilkový). Spíš je to smetana a vanilka, ale..... NAPROSTO krásná, jemná a jiná chuť.  Protein ve vodě zde trochu pění, ale mě to nevadí. Ve vodě je to jemné, kdo nemá rád příchutě nebo moc sladké, tohle je dobrá volba, aby nepil člověk jen "vodu". Ovšem moje klasika v podobě tvarohu, podmáslí či jogurtu, naprostá pecka. Fakt je to jiná chuť než jsem zvyklá (čoko, banán, jahody, kokos...). Tento protein má více bílkovin než Zen Whey, takže vám jej do redukce a objemu doporučuji. Tento protein bych ochutnala i v příchuti jahoda, jahody většinou bývají dost chemické, ale věřím, že tohle by mohlo být stejně překvapující, jako ta francouzská vanilka, tak uvidíme, třeba někdy. Obal je opět pytlík, proč? Ano, pytlík je levnější, ale menší krabička nebo plastový obal by asi neuškodil. 


Dále jsem si vybrala šumáky. Šumáky, zejména hořčík piji denně a tak mě zajímalo, jak mohou chutnat i jiné než z lékárny. K čemu šumák? No zejména na:

  • svalové křeče - prevence jejich vzniku
  • zabraňuje překyselení organismu a tím podporuje imunitní systém a optimální pH
  • neutralizovat kyseliny v organismu
  • pomáhá detoxikovat organismus od toxinů
  • posiluje imunitní systém
  • podporovat správné fungování nervů, svalů a srdce
  • doplňovat minerály potřebné k správnému fungování celého organismu
  • k úpravě rovnováhy tekutin v těle
U tohoto šumáky bych vyzdvihla, že je vhodný na odkyselení organismu. To se může projevovat bolestmi zad, neustálou únavou, vypadáváním vlasů, podrážděností, agresivitou, poklesem aktivity, trávícími obtížemi, apatii a dalšími příznaky.Hlavně tento šumák je určen i pro lidi, kteří mají problém se studenými končetinami a nízkým obsahem minerálů, což pro nás cvičící je docela zásadní. Dehydratace, stres, agrese, zažívací potíže, svalové křeče a jiné projevy nejsou žádoucí, tak si zkuste koupit tento šumák, doplníte vše, co namáhané tělo potřebuje.

Příchuť grep a citron je zajímavá, nemá moc co s grepem ani citronem dělat, ale je to dobré. Chuť pomeranč limetka je taková klasika. Oba šumáky jsou ale chuťově velmi jemné. Složení je myslím v pořádku. Bohužel ale tak, jak mě nadchly proteiny, tak šumáky moc ne. Chuť prostě spíše jalová, ale co, chuť nechuť.... ta rozpustnost.... normálně hodíte šumák do sklenice, ten zašumí a pijete. Zde hodíte šumák do sklenice a 10 minut koukáte, jak se na dně šumák snaží ze sebe vše vymáčknout. Nevím, čím je to způsobeno, ale tohle než se rozpustí, je další den. Takže pokud si chcete dát šumák, docela si začekáte, což prostě já nejsem u šumáků zvyklá. Přijde mi to divné, ale třeba je to tak v pořádku a já to jen neznám. Nicméně šumáky už bych si znovu nekoupila, nějak mi ta chuť vadí. Škoda. 

Vítězem se tedy pro mě určitě stává ProteinFit 80 francouzská vanilka, výborné, vřele doporučuji, to mě fakt nadchlo všemi směry (ok, až na ten pytlík) - 4,5/5. Další Zen Whey protein čoko višeň milé překvapení, doporučuji 4,5/5. No a ty šumáky 2/5. Pokud zkusím i tu jahodu u ProteinFitu 80, dám vám zase vědět, to by mohla být pecka.

Firmě Kompava děkuji, jsem mile překvapena.

Žádné komentáře: