neděle 20. července 2014

Jídelní inspirace + recept na Blumadortíky

Ahoj vážení čtenáři,

přináším jídelní shrnutí uplynulého týdne. V čem je tohle shrnutí jiné? No, nechodím na obědy do jídelny, a tak si musím "chystat" obědy sama. No...to to dopadá. Už se zas těším, až  bude nový školní rok, jelikož tohle vaření obědů mi vážně nejde, neumím to a vadí i to :D. Také to podle fotek tak bude vypadat, ale co už :). Snaha by se měla aspoň cenit. Tak snad alespoň trochu pěkné pokoukání. Na konci najdete recept na Blumadortíky.





Treska s jarní cibulkou, bazalkou a oregánem, fazolový mix a zeleninová kaše


To je ale hnus, že? Šmakoun tvarůžky, zelenina a fazole


Proč bych si nevyfotila fádní špenátovou polévku, byla výborná :)



Ovesno ječná (ječné vločky jsou naprosto boží) kaše s jogurtem, mandlemi, brusinkami, jablkem, skořicí a kakaem



Kedlubnová polévka, dušená rýže a kuřecí nudličky


Lehký studený salát s fazolemi, šunkou, zeleninou a kořením (pažitka, majoránka, oregáno, kmín, kopr)


Pečená zelenina, mix Basmatti rýže s bulgurem a kuřecí stehno s kořením z farmářských trhů



Jemné ovesné vločky se skořicí, jogurtem, lískovými oříšky, brusinkami, meruňkami a blumou


Mix přílohy, aneb když jich uděláte moc a nevíte prostě kterou.... Basmatti a bulgur s kuřecím prsem na pórku, pečený řapíkatý celer a kečup se stévií


Květák, mrkev, cuketa a kapusta s fazolemi a treskou s kořením z farmářských trhů


Extra kakaová ovesná kaše s morušemi, alaburkami, blumou, pomerančem a jogurtem


Basmatti rýže s jáhlami (naštěstí jsem je dostala již uvařené, já sama uvařit jáhly nezvládám :D) s kuřecím stehnem na bylinkách a pečená kapusta


Jáhly s kuřecím masem s karikoprovou omáčkou a zeleninou


Joooo něco pro rejpaly (co to sakra je za hnus), seznamte se tedy se Šmakounem mexiko, syrečkem, sušeným rajčetem a zeleninovou kaší s jarní cibulkou. Ochuceno bylinkovou směsí z farmářských trhů - ano, zase trhy, mají chutné koření všeho druhu.


Mix vloček - když nevíte jaké vlastně chcete, žitné, ovesné, ječné a pohankové s kakaem, skořicí, jogurtem, blumou, Nashi a ořechy


Byla jsem nějak přejedená klasických příloh, tak přišla na řadu pohanka s pečenou cibulí a kuřecím prsem na pepři a kmíně


Má oblíbená sterilovaná čočka se zeleninou a kuřecím prsem na pepři a zelenina


Ovesná kaše s kakaem, buráky, meruňkami, Nashi, sušenými švestkami a čoko dipem

__________________________________________________________________

Recept na Blumadortíky

Tak jsem se nějak nudila a chtěla jsem na svátek připravit něco na zub pro mamku. 
Gramáže nevím, jelikož jsem stála v kuchyni a náhodně brala, co mi přišlo pod ruku. Hmoty ale musí být tuhé, tak podle toho budete přidávat na vločkách.



Blumy
Ovesné vločky
Pohankové vločky
Pohanková krupice
Kokos
Pancake sirup
Kakao
Puding smetanový

Postup: 
Ovesné, pohankové vločky jsem smíchala s krupicí a posypala kakaem.
Pak jsem nasypala kokos do mixéru a mixovala asi 10 minut, až se z kokosu začalo dělat máslo. No, myslím, že by to šlo i bez toho, prostě ho jen rozemelte na jemno, abyste si taky neuvařili mixér jako já. Už to má za sebou chudák :(.
Uvařila jsem puding s vodou, který jsem po vychladnutí napůl vmíchala do kokosu a do směsi z vloček. Několik blum jsem si rozmixovala na kaši a přimíchala do vločkové směsi s pudingem. Chvilku jsem čekala až to začne houstnout a poté přikápla Pancake sirup. Hmota by měla být tužší, pokud nebude, můžete přidat například Agar (želatina). Do misek jsem vrstvila vločkovou hmotu, na to kokosovou hmotu a takto dokola až po naplnění misek. Na "řezu" pak bylo vidět, jak se vrstva hnědá a bílá střídá. Nechala jsem je přes noc v lednici vychladnout. Mamka je jedla lžičkou přímo z misek. Zatuhly pěkně, ale ne příliš. Vyklopit by asi nešly, nezkoušela jsem, možní s jiných misek by to šlo. Dobrou chuť.




2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj moc pěkné, ale zajímalo by mě, proč máš vždy ke kaši jogurt, má to nějaké "zdravotní" odůvodnění nebo porstě na chuť? nebo bílkovinám, víš, že ho máš ke kaši vždy tak mě to zajímá :)

Marrifit řekl(a)...

Ahoj proste mi jogurty chutnaji.