neděle 17. května 2015

Šmakoun food párty

Šmakoun

Šmakoun je česká , plnohodnotná potravina pro zdravý životní styl s výhodnými výživovými hodnotami a velkými možnostmi zapojení do receptů při přípravě jídel a také při výrobě potravin.
Šmakoun je plnohodnotná potravina s vysokým obsahem kvalitní živočišné bílkoviny, bez tuků, cholesterolu, lepku, s minimem sacharidů a s nízkou energií. Díky pestrosti nabídky Šmakouna od ochucených plátků, přes Štíhlé nudle až po potraviny, v nichž je Šmakoun obsažen (masné výrobky, sladké krémy), jej můžete používat denně, aniž by se vám přejedl. Prakticky jím doplňujete a vylepšujete své tradiční recepty.


Přírodní šmakoun - chuťově velmi neutrální, lehce cítit po bílku, ale opravdu jen lehce, chuť neumím přímo specifikovat. Natural je velmi tvárný, můžete si jej ochutit na sladko i slano. Používám na něj skořici nebo kakao, případně uzenou papriku či koriandr s kari. Stačí nakrájet na kostičky, ohřát v mikrovlnce a okořenit dle chuti. Ještě se mi zdá dobrá kombinace šmakouna rozmixovat s marmeládou nebo přesnídávkou, pak je to moc dobrý "krém". S přírodním šmakounem toho lze vymyslet jistě spousty. Mě moc chutná, ale jako TOP ho v žebříčku nemám. Má velmi nízké hodnoty sacharidů a tuků.

Mexico šmakoun - lehce pikantní, obsahuje chilli koření a loupaná rajčata, ovšem já jím chilli papričky na posezení, tak mi ta pikantnost trošku splývá. Mexico je druhý můj neoblíbenější šmakoun. Nejčastěji jej večeřím, kdy ho jen ohřeji v MW nebo jej lehce opeču na pánvi. Přijde mi, že trochu změní chuť, když je tepelně upravený, ale občas ho jím jen tak za studena. Připomíná mí trochu paštiku májku se sušenými rajčaty, když jej pomačkáte vidličkou a dáte na chleba, je to skoro jako ta paštika, ale opravdu chutná a zdravá. Mexico je naprosto peckovní šmakoun, vřele doporučuji.

Hlíva šmakoun - šmakoun obsahuje kousky hlívy ústřičné, je trošku více slanější, než ostatní šmakouni, ale to je způsobeno jiným dochucením, sůl v něm nenajdete, pouze kořenící přípravek. Kdo nejí houby, nemusí se ale bát, že bude mít nádech hub, nebo možná i chuť hub, protože nemá. Pachově je neutrální a ta hlíva je prostě dost specifická a dotváří příjemnou jinou chuť, ale rozhodne houby bych v něm nepoznala. Možná opravdu jen vzdáleně pocitově, když vím, že je to hlíva. Nicméně hlíva je můj TOP šmakoun, ta chuť je úžasná, má v sobě trochu kmínu a ten já mohu ve velkém. Kdyby bylo na mě, tak jím snad jen hlívu, ale tak znáte to, pestrost musí být, tak to střídám:) Za hlívu velký palec nahoru. Mám zas na něj chuť....určitě kupte, bez hlívy nežiju :D

Uzený šmakoun - tento šmakoun je v podstatě verze natural s uzenou příchutí, která je velmi jemná, žádný chemická, jak je člověk zvyklý z "uzených" potravin. Docela dobrý, hodně bych jej zařadila na stejnou příčku jako natural, kdo nemá rád příchutě, ale zase nechce "jalovou" hmotu, uzený bude ta správná volba. Dám si jej, ale jen když v obchodě nenajdu zrovna natural. Moc nejsem na ty "uzené" potraviny, takže mi moc nesedí, ale kolega jej například kupuje ve velkém.

Štíhle nudle - verze opět na bílkové bázi s příměsi bramborové škrobu. Dlouhé tlustější nudle, nebo spíš bych řekla tedy hubenější tagliatelle :). Nudle stačí ohřát v mikrovlnce, nemusí se již vařit. Můžete je opražit na pánvi, přidat do jakéhokoli jídla. Zkoušela jsem je s houbovým kuřecím ragů a pak nasladko s tvarohem a mákem. Obě verze mi chutnali, nudle bych zařazovala častěji, ale vzhledem k jejich ceně a mé "porcové" spotřebě, je jaksi do denního jídelníčku nezařadím. Chuťově jsou něco mezi tagliatelle a bramborovými noky, jen tvarem do verze "dlouhých nudlí". Super, do diety skrze nízké sacharidy se hodí a i na chuť na zpestření byly bezva. Určitě je zase koupím, ale chce to vyčíhnout slevu.

Meruňka šmakoun - dostávám se do sladké verze šmakouna, obsahuje sušené Bio meruňky, je mírně sladký, rozhodně není přeslazený, obsahuje kousky zmíněných meruněk. Nejčastěji jej svačím, mnoho lidí z něj peče různé muffiny, dorty, buchty, nebo jej lze použít do dezertů, stačí jej třeba rozmixovat, přidat tvaroh, jogurt dle chuti, případně další ovoce a máte hned pohár :) Meruňka je TOP mezi sladkými verzemi. Doporučuji vyzkoušet, na meruňku fakt nedám dopustit a když honí mlsná, je to jasná volba.

Švestka se skořicí - tato příchuť je poměrně nová, dlouho zde byla pouze meruňka. Jakožto žrout skořice ve velkém poměru jsem se na tuto chuť těšila. Musím říct, že skořici jsem cítila jen velmi jemně, stejně tak onu švestku. Kousky švestky šmakoun obsahuje, je jemně sladký, jemný, dobrý, ale meruňku nepřekonal. Chutná mi, to ano, ale kdybych měla volit, tak vezmu jednoznačně meruňku. Není ale špatný, jen jsem asi čekala více výraznou tu chuť, ale tak to už je na chuti každého z nás.


Góji s brusinkami - opět nová příchuť a opět stejná písnička. Jsem milovníkem brusinek a opět trošku zklamání v podobě šmakouna s brusinkami. Góji jsem prostě ani nejak nezaregistrovala, ale ona kustovnice je takova jalovější sama o sobě, no a brusinky? Brusinky super, ale prostě ten celý šmakoun byl...mno, sladký, fajn, ale jako nic extra, ničím nevynikal a chuť se nedala moc specifikovat, jednoduše sladká hmota. Škoda, tady jsem byla spíše zklamaná. Chtělo by to zkusit jinou příchuť, třeba jahoda s vanilkou, nebo pistácie s jablkem? :))

Určitě doporučuji šmakouny vyzkoušet, kupovat a jíst :D opět, je to na každém z nás. Pokud chcete vyzkoušet, začala bych meruňkou, hlívou a mexicem a pak uvidíte, zda zkusíte i ty další. Šmakouny mám na jídelníčku poměrně často, je to skvělá náhrada masa, jsou bohaté na bílkoviny, nečekaně, když je to slisovaný bílek a jsou fakt hodně tvárně v kuchyni.

Mrazení šmakounů - testovala jsem, zda je lze mrazit, ačkoli výrobce mrazit šmakoun nedoporučuje, zkusila jsem. Takže všechny jsem pak nechala přes noc v lednici pookřát a byly stejní, meruňka vypustila trošku více vody, ale nic hrozného, ničemu to nevadilo. Problém jsem měla pouze u natural, ten po rozmrazení prostě trochu změnil strukturu, byla v něm voda, ale už to nebyla hladší hmota držící u sebe, ale spíš drolící se hmota bez té vody, která utekla. Možná ty ochucené drží živé a pohromadě právě ono ochucení a chudák natural prostě ostrouhá. Takže mrazit to jde, ale natural je pak takový už polomrtvý.

VÝŽIVOVÉ HODNOTY ŠMAKOUNA (ve 100 g): liší se podle ochucení

Bílkoviny 14g
Tuk 0g
Sacharidy 2,6 g
Cukr 0g
Cholesterol 0g
Vláknina 2,5g
Energetická hodnota 282 kj

Šmakoun je plnohodnotná potravina s vysokým obsahem kvalitní živočišné bílkoviny, minimem tuků, cukrů, cholesterolu, lepku a s nízkou energií. Velice dobře se se Šmakounem vaří – lze jej zapojit do celé řady běžných a obvyklých jídel. Snadno se dělí – strouhá, krájí, mele – lze jej tepelně zpracovávat – zapékat, restovat, dusit, vařit. Je vhodný pro diabetiky i celiaky, seniory i děti, pro profesionální sportovce i všechny lidi, kteří chtějí něco udělat se svým jídelníčkem. Šmakouna oceňují a doporučují výživoví poradci i odborníci na výživu.

JAK SE ŠMAKOUN VYRÁBÍ
Šmakoun se vyrábí originální, patentově chráněnou českou technologií , z čistého vaječného bílku jeho tepelnou úpravou bez chemických látek a konzervantů. Výrobní postup umožňuje obohacovat Šmakouna jak výživově hodnotnými látkami (vláknina, nenasycené mastné kyseliny) tak také různým kořením a tím dosáhnout různých příchutí s širokými možnostmi zapojení při přípravě jídel a pokrmů.

 KDE KOUPIT?
  • Kaufland – všechny prodejny
  • Makro – všechny prodejny
  • Billa – vybrané supermarkety
  • Albert – vybrané supermarkety
  • Vitaland – vybrané prodejny
  • Country Life – vybrané prodejny
  • prodejny zdravé výživy v celé ČR
  • fitness a wellness zařízení v celé ČR


  • Hlíva, Uzený, Meruňka, Nudle


    Brusinka s góji, Mexico, Natural, Švestka se skořicí


    Šmakoun na kari a pórku


    Hlíva jen tak na přírodno

    Více o šmakounech na jejich webu http://www.smakoun.eu/produkty/


    Žádné komentáře: