úterý 3. června 2014

Postava, cvičení a vyrovnanost?

Ahoj vážení čtenáři,

v dnešním příspěvku bych se ráda trochu vypovídala. Dost z vás se mě ptá, co cvičím, jak často cvičím, zda se chystám na soutěž. Taktéž se mi množí dotazy na to, jak zhubnout (asi tím, že se léto nezadržitelně blíží) a tak se pokusím tímto článkem nějak hromadně odpovědět.



      Co se mé osoby týče, nyní je to tak, že stále cvičím Shauna T a jeho úžasný Focus T25.  Zkoušela jsem různá cvičení jiná, ale prostě mě jiné nijak extra nezaujalo, nebavilo, a sami víte, že když vás něco nebaví, nemá smysl se do toho nutit. Takže zůstávám se Shaunem. Vídáme se 3x týdně zejména u jeho workoutů pod názvy Beta - Dynamic core (doporučuji na břicho), Beta - Ript Circuit (komplexní cvičení s činkami a kardiem), Beta - Core Cardio (zábavné kardio zaměřené na břicho), Beta - Speed 2.0. (velmi rychlé kardio, které mně nesmírně baví). Dále zde máme pokračování Bety, tedy Gammu a tady vyhrává Extreme Circuit (celé tělo s činkami), Pyramid (celé tělo s činkami - sekvence na každou partii) a Ript Up (zaměřeno na ruce). Tyto workouty nejčastěji střídám.
      Nicméně asi jste si všimli, že občas bojuji se sebou, se cvičením a nalezením jisté rovnováhy. S tím se pojí asi i dotazy, o co mi vlastně jde, zda se chystám na soutěž. Nechystám, bohužel, neb příprava na soutěž je docela drahá záležitost a já, jakožto zaměstnanec ve sféře sociální, si to opravdu nemohu dovolit. Přemýšlela jsem nad tím, zda bych do toho šla, kdyby mě někdo oslovil, a naznala jsem, že asi ano, zkusila bych to. Ale sama po své ose to jednoduše nemám jak realizovat. Na to vlastně navazuje i ono cvičení a nalezení tedy jakési "normální" cesty. Dál se "ničit"? Dál se drilovat? Cvičení mě baví, ale nebylo by na místě jej tedy jaksi omezit na normu? Neb onen "tvrdý" režim je vhodný vážně na tu soutěž, ale setrvávat v něm neustále? Nonstop v redukci? Jak jsem psala na začátku mé proměny, že musíte nastoupit do vlaku, zavřít dveře a neohlížet se. Ano to je pravda, bojujte dámy dál, váš boj s kily je na dosah, a až dosáhnete cíle, možná si položíte stejnou otázku jako já. Ok, jsem ve vlaku, jel 300 km/h, vážně ten vlak nesmí zpomalit? Vážně si v tom vlaku nemohu sednout a musím jen stát? Dlouho mi trvalo si uvědomit, že jsem si prošla určitou změnou. Není na čase si ji začít trochu užívat? Člověk by se asi neměl cítit jako ryba plácající se na souši. Hledám něco, někoho, kdo mě zase hodí do té vody, nebo leknu? Všechny, co hubnete a o něco se snažíte, pokračujte dál, ten cíl a výsledek vážně přijde, jen nesmíte přestat, nesmíte se nechat shodit, odradit, pořád jít v před za svým snem a cílem a na konci si uvědomte, jak jste dobré, že jste vytřely zrak všem, co vás sráželi k zemi a neustále opakovali, že to nedokážete, že nezhubnete, ale v tom cíli bacha na to, aby se z toho nestala posedlost cvičením a postavou. Z extrému do extrému asi není dobré jít. Dělám, jako bych věděla o čem mluvím, že? Asi to tak bude, říkáte mi to často, ale víte sami, jak je těžké si něco uvědomit, něco dokázat, něco změnit. Chce to se opět zařeknout a udělat další krok. V obou případech je podstatné - nevzdát se - nesmíme se vzdát holky, vydržme, změňme, dokažme. Když jsem dokázala zhubnout já, člověk ležící spící, VY musíte taky.
      Co tedy s dalším načatým cílem? No hledání jakési rovnováhy mezi cvičením, postavou ale i normálním životem. Pracujeme, máme děti, rodiny, zájmy, nechystáme se na soutěž ( haha - smutně koukám), tak je třeba hodit se do klidu. Jistým šťouchnutím, do plácající se ryby, se v mém případě stalo kolo. Teda kolo, promiň Adire, je to můj kamarád. Nějak mě to chytlo, je to změna, úplně jiný pohyb a člověk si vyčistí hlavu. Zatím jsem absolvovala jen pár "větších" jízd, neb jsme se s Adirem seznámili relativně nedávno, ale s počasím přijde i více výletů. Takže Shaun má konkurenci v Adirovi, který mě vrací na zem. Prostě a jednoduše, žijme tak, jak cítíme, žeňme se za cílem, ano, ale nic se nemá přehánět, je třeba zůstat nohama na zemi (jo omezit kardio a skákání :D) a být spokojený. Sundáme nadbytečná kila, ale jestli budeme mít o jednu buchtu na břiše více či méně, by už asi pro běžný stav nemělo být svazující. Takže? Můj nový cíl -> klid, relax, pohoda a nalezení rovnováhy sama v sobě.
Sport je skvělá věc a nikdy se ho už nechci vzdát v jakékoli podobě, ale musíme si to užívat. Tady bych navázala na dotazy, jak rychle zhubnout. Holky, rychle zhubnout jde, ale pak to naberete zpět, a to přece není cílem. Ano léto, moře, plavky -> děs a hrůza v očích před zrcadlem, pojďme hubnout, ale tak nějak zábavně.
      Vyberte si cvičení, co vás bude bavit. Píšete, že chcete zhubnout boky, jaké cviky na boky. Už se to psalo Xkrát, danou oblast cvičit separovaně je sice fajn, posílíte, ale tělo hubne celkově, musíte cvičit komplexně a tuk se odvádí z těla ze všech částí, nikoli "jen" z boků. Krev odvádí tuk, on se jinak nevypaří, takže zařadíme komplexní cvičení a pak si přidáme cvičení na posílení třeba břicha. Na hubnutí doporučuji cvičení formou HIIT (Jillian Michaels, Shaun T, Zuzka Light, Bob Harper, Nicky Holender atp.) Můžete zkusit i moje výzvy, které najdete na blogu http://www.marrifit.blogspot.cz/2014/05/cerven-cas-zatocit-s-tuky-challenge.html a http://www.marrifit.blogspot.cz/2014/03/dubnovy-challenge.html. Pak se dál zaměřte na stravu. Je mnoho různých typů stravování od celan eating, paleo, přerušovaného půstu, sacharidových vln atp. Tady bych začala kalkulovat a zkoušet, až když třeba něco zhubnete. Hlavně každý organismus reaguje jinak a každému vážně sedí něco jiného. Základ je v pravidelnosti jídel. Snídejte! Omezte jednoduché cukry, špatné tuky, sladkosti, prázdné kalorie atp. Jezte zdravě s vyváženým podílem bílkovin, tuků i sacharidů. Zaměřte se na celozrnné potraviny (pečivo, těstoviny, rýze atp.), jogurty, kyšky, tvarohy, tvarůžky, šmakoun, maso, ryby, olivy, olivový olej, avokádo, vejce, oříšky, bulgur, pohanku, čočku, ZELENINU, ovoce, vločky a jiné. Na blogu v sekci o jídle naleznete určitě tipy, co jíst a nejíst http://www.marrifit.blogspot.cz/p/jidlo.html. Co se týče suplementů, holky, každý říká něco jiného. Můžete to prostě zkusit a uvidíte. Zkuste třeba L-Carnitin, nebo proteinový nápoj na doplnění bílkovin (ale ty prostě najdete i v běžné potravě). Jinak pijte hořčík a vitamín C. No a do léta mají vaše tuky vystaráno a vy se pak blýsknete na pláži zhublé a v nových plavkách. Jen se nevzdávejte. Věřte sami sobě, ne řečem ostatních, kteří jsou chytří jak rádia. 
     Tento dlouhý (a nezáživný) elaborát ukončím malou seznamkou. Najde se někdo z Brna Židenic, co by se mnou občas randil? Myšleno brusle, kolo -> stezka k Olympii, nebo případný pokec někde v přírodě? Na věku ani pohlaví nesejde. Tedy se 14 letým klukem bych vypadala asi zvláštně, ale pokud je ti 16 nebo 40, vůbec na tom nesejde. Jen bych preferovala Židenice a blízké okolí, jelikož další okrajová místa jsou lán světa :(. Omlouvám se za dlouhý článek na mé poměry, ale musela jsem se vám vypsat, však to znáte, když něco musí ven... takže teď pár fotografii pro uvolnění oka.


Helma :)


Kamarád Adira, Kalahari, darovala jsem ho mamce, snad brzy vyjedeme.


To je on, mého srdce šampion. Adir :) a má maličkost ještě nedoladěná:)


První test Adira :)


Druhá cesta :)


Třetí cesta :)


No a čtvrtá cesta - stezka k Olympii, příště protáhnu až do Židlochovic :)


Už ladím dres, mám i kraťasy s plínou s výstuží, ale zatím je na ně nějaká kosa :)



Nové fotky budou ve stylu zatnuto a nezatnuto, aby zlé jazyky přestali hudrovat, že vypadám jako chlap. Jednoduše, když se sval zatne, změní svoji podobu. Když je sval povolený, není prostě výrazný a člověk vypadá zcela standardně. 


Přezatnuté břicho, zatnuté břicho, povolené břicho :)


zatnuté nohy vs. zpevněná postava


zatnutá poza vs. normální postoj


A zlé jazyky také hudrovaly, že mám neustále stejné fotky před (nevím, jak bych teda měla teď udělat "nové" fotky "před" zhubnutí), nicméně jsem hledala až v koši koše, který byl v koši a našla nějaké dosud nepublikované. Takže závěrem nová srovnávačka.

Kysna versus snad nekysna (ano, zas ujeté ponožky, nemohu za to, je to silnější jak já :D)

Pro stalkery - Instagram http://instagram.com/marrifit

Vaše Martina

10 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Vy jste prostě úžasná inspirace, Martino! :)

Petra

Shaggyna řekl(a)...

Jé, stájová kolegyně :-) Moc pěkné.

Anonymní řekl(a)...

Marťas, skvěle napsáno.... Já jsem na začátku a diky tobě a tvým fotkám věřím, že to dám. Škoda, že nejsem z Brna ;) Martina

... jen dotaz po čarou.... prsa "odjela" pryč se špeky, co? :)

Marri Fit řekl(a)...

Shaggyna: zdravím Brno :)

Marri Fit řekl(a)...

Anonym: prsa? Co to je? Ta odjela jako první, to už je dávno, že už ani nevím, co to je :D Prsa jsou jemný tuk, tak jdou brzy.

Leni řekl(a)...

Ježdění na kole je super, to mám taky moc ráda. Těším se, až budu doma a zase někam vyrazím - plánujeme asi někam na hory, tak budu muset trénovat jezděni do kopce :-D V Brně od září zase budu bývat, ale bez kola, takže nic :-D

Miruška P řekl(a)...

Mluvíš mi z duše...Teď jsem taky na oné křižovatce a rozhoduju se co dál...Hloupej začarovanej kruh...Tak držim ti pěsti a ať jsi hlavně spokojená!

Miruška P řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Andullie řekl(a)...

Tímhle článkem jsi se vážně trefila... dostala jsem se totiž do bodu, kdy jsem relativně spokojená, vlastně se mám ráda a líbí se mi, jak vypadám, ale tak trochu tápu, co vlastně dál. Nejspíše mě čeká fitko, takže bych se mohla v tréninzích zase posunout na jinou úroveň, ale že bych mířila někam vysoko, to se říct nedá. Přitom jsem stále jela ten svůj tvrdý a přísný režim, od kterého se teď pomalu učím opouštět, protože zkrátka studuji, chci chodit ven s kamarády, bavit se a fitness priority nemám až tak výrazné. Přeji Ti tedy hodně štěstí s hledání té Tvé životní rovnováhy, určitě ji brzy najdeš. Hlavní je si to celé užívat :))

Marri Fit řekl(a)...

Mno me vytahlo z toho stereotypu to kolo, jezdite na kole holky? Zkuste taky jinou aktivitu, me to docela chytlo, uzivam si teplo, prirodu, jizdu, hubnu, fakt parada