úterý 14. července 2015

Domácí "walden farms" čokoládový dip

V rámci regenerace, ukončení cvičení a prázdnin přemýšlím coby :). No a přišlo mi na mysl, že hodně z vás říká, že dipy a sirupy od Walden Farms jsou drahé. Zkusila jsem jej tedy vyrobit doma za podstatně nižší cenu. Můj pokus se týká čokoládového dipu, který je mým nejoblíbenějším.
Stejným postupem lze vytvořit v podstatě cokoli, od marmelády po slaný dressing dle chuti.
Recept a kalorickou hodnotu najdete po rozkliknutí příspěvku.



Na čoko dip budete potřebovat:

Skořice - špetka - doporučuji tuhle kvalitní Saigonskou skořici http://www.chutjidla.cz/Saigonska-skorice- mleta-155-g-d724.htm
Kakao na vaření Orion - či jiné 12 g
Voda - vařící  - 200ml
Stévie (či jiné sladidlo dle chuti) - špetka
Agar - 2,5 g

Postup:


  1. Vodu přivedu k varu ve varné konvici (nečekaně).
  2. Do misky si nasypu požadované mnozství agaru, stévie, skořice.
  3. Zaliju obsah misky vodou a míchám.
  4. Nechám vychladnout do ztuhnutí.
  5. Vznikne tuhá hmota, něco jako gel nebo želé. To můžete nechat tak jak je, pokud vám ta konzistence nevadí a prostě si kousky vydlabávat lžičkou. Pro krémovou tekutější konzistenci obsah misky vysypte do mixeru a rozmixujte. No a je to hotovo. Myslím, že to snad ani postup nepotřebovalo, ale dotazy by se jistě našly.


Kalorická hodnota na celou sklenici:

215ml 

B: 2,7 g
S: 1,4 g z toho cukry 0,1 g
T: 1,3 g z toho nasycené 0,8 g


Miska, odměrka, stévie, skořice, agar, kakao




Vše zalít horkou vodou a míchat



Po vychladnutí vznikne tuhé želé


Želé nakrájím a frknu do mixéru


Rozmixujete želé a zaprasíte vše co jde vznikne krém


Krém přeliji do skleničky


No a jeto, čokoládový dip od Marten Farms :D
PS: mám i marmeládu, nechala jsem to želé nemixované, a chystám se na karamelový dip :)



2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

To musím vyzkoušet ! :) Můžu se zeptat, jak děláš marmeládu a jak na ten karamelový sirup ? ;)

Unknown řekl(a)...

To vypadá úžasně :) určitě zkusím rozmixovat, to mě minule nenapadlo, měla jsem z toho rosol,ale nevěděla,kam přidat.Teď ještě teda rozmixuju a můžu přidat do tvarohu,jogurtu...paráda,super nízkokalorická vychytávka na zvětšení objemu pokrmu :)